poniedziałek, 23 grudnia 2013

Szydełkowy wieniec

Wczoraj, czyli praktycznie, w ostatniej chwili przed Świętami udało mi się skończyć i zebrać w całość mój szydełkowy wieniec. Robiłam go i robiłam już od ponad miesiąca w międzyczasie haftując kartki świąteczne:)
Kiedyś zobaczyłam taki podobny wieniec, tylko że był uszyty z materiału. Pewnie też już się z takimi spotkałyście w internecie. Jak go zobaczyłam to i postanowiłam taki mieć!  Ale nie mam takiego materiału, żeby pociąć takie kawałki na warkocz, więc wpadłam na taki pomysł, że ja ten warkocz zrobię na szydełku. Muszę przyznać, że to dość pracochłonne:)  Ale efekt końcowy mojej pracy bardzo mi się podoba i taki miał być. A to najważniejsze!
Wiem, że niektórzy mogą stwierdzić, że chyba uderzyłam się w głowę, żeby robić coś takiego na szydełku, ale ja już tak mam, że jak coś sobie wymyślę to muszę to zrobić. Tak już mam:)





Zaczęłam od zrobienia trzech ruloników ok.30 oczek łańcuszka. Robiłam je z kordonka, który znalazłam w domu, jakaś stara Ariadna, szydełkiem 1,5. W trakcie robienia sukcesywnie wypychałam ruloniki wypełniaczem. Potem mogłoby to być dość trudne:)




Zrobiłam trzy, jednakowej długości 110cm, węże, które zaplotłam w warkocz.
Najtrudniejszą rzeczą, dla mnie, było zszycie ze sobą po zapleceniu odpowiednio pasujących do siebie końcówek. Przekładałam je chyba ze trzy razy, aż w końcu zaczęło mi wszystko pasować:)





Cały wianek przymocowałam nitką do metalowego koła o średnicy 30cm.
Chciałam by wianek był idealnie okrągły. By nie zrobiło się z niego jajo:)





Nawet całkiem fajnie udało mi się zszyć końcówki i prawie wcale nie widać łączeń:)




Wianek powiesiłam w pasmanterii i tak się prezentuje na ciemnej, brązowej ścianie.  W tym świetle wyszły mi trochę przekłamane kolory. W rzeczywistości ma kolory z pierwszego zdjęcia, które zrobiłam mu zaraz po wykonaniu w kuchni. Wianek wykańczałam w czasie gotowania bigosu:) Dlatego w kuchni:)

Dekoracja na wianku będzie zmienna i uzależniona od pory roku czy mojego zamysłu:)


 
 
 
Jest to mój ostatni post przed Świętami, więc z tej okazji chciałam Wam życzyć pełnych radości i spokoju Świąt Bożego Narodzenia, wyjątkowej atmosfery przy Świątecznym stole i wymarzonych prezentów pod choinką! I niech każdy spędza Święta tak jak lubi. Ja będę odpoczywać i xxxxx!
 
Pa!
 
 
 

                                       

42 komentarze:

  1. O! PERFEKCJONISTKA JAK ZWYKLE! !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowy wieniec. Super.
    Dziękuję za życzenia.
    Dla Ciebie również - Wesołych Świąt i miłego wyszywania :)
    Ola.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brak słów - jaki dokładny, jaki piękny! Wesołych Świąt...

    OdpowiedzUsuń
  4. Edytko, wieniec wyszedł Ci rewelacyjny! Wygląda świetnie. Fajne jest również to, że będziesz mogła, jak piszesz, zmieniać jego dekorację:) Intryguje mnie co umieściłaś na nim takiego brązowego?
    Ja także składam Ci najlepsze życzenia świąteczne. Wszystkiego najlepszego, zdrowych, spokojnych Świąt spędzonych w gronie najbliższych. Pozdrawiam. M S-P

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Toż to heroiczna praca!:) Ale efekt zwala z nóg:)
    Radosnych i spokojnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś niesamowita! żeby coś takiego na szydełku...:))) Ale teraz wszystkie inne tkaninowo-dzianinowe wianki mogą się schować...!
    Radosnych Świąt, Edytko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wianek jest naprawdę niesamowity! Miałaś świetny pomysł. Wszystkiego dobrego:))))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale to sobie sprytnie wymyśliłaś! Wianek jest super i stanowi doskonałą bazę, możesz go ozdabiać czym chcesz - rewelacja!!!
    Życzę Ci Wesołych Świąt - ja też będę w tych dniach haftować... :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tobie też życzę Wesołych Świąt!
      Ja też będę haftować! Chyba przyrosnę do fotela:)

      Usuń
  9. O rany z Ciebie to niezła kobitka, z takim zacięciem wyszło przepiękne.
    Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  10. Wesołych Świąt! Wieniec przecudny jest!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wianek tak pleciony oczywiście znam. I powiem Ci, że myślę o nim odkąd go zobaczyłam po raz pierwszy, a było to już ze dwa lata temu. Oczywiście z materiału był. Ale na genialny pomysł, żeby wykonać go na szydełku, mogłaś wpaść tylko TY! Uzyskana w ten sposób faktura jest kapitalna a efekt wspaniały! Już się cieszę na myśl, że będę mogła dotknąć go przy następnej wizycie u Ciebie :)))
    Edytko, raz jeszcze: RADOSNEGO ŚWIĘTOWANIA!
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze inne, nietypowe szydełkowe pomysły w głowie:)
      Na pewno kiedyś je zrealizuję, bo szydełko jest bardzo mobilne i można je wszędzie zabrać.
      Tobie Aniu też życzę wesołych i radosnych Świąt!

      Usuń
  12. Przepięknie się prezentuje! Pracochłonna i perfekcyjna praca!
    Życzę Ci wymarzonych ,spokojnych, rodzinnych i pełnych ciepła Świat Bożego Narodzenia!
    Pozdrawiam serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najradośniejszego życzę na Święta !!!! Niech spokój i pogoda zagoszczą u Ciebie...
    I jakiejś miłej wizyty Mikołaja też...
    A wianek wyszedł rewelacyjnie :)
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Mam nadzieję, że Mikołaj zostawi mi coś pod choinką:)
      Wesołych Świąt!

      Usuń
  14. Piękny wianuszek...Faktycznie będzie pasował na każdą okazje... Również wspaniałych i spokojnych świąt..Odpoczywaj....

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda super, w życiu bym nie wpadła na to że da się takie cudo wyczarować szydełkiem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wianek rewelacyjny! Twoje pomysły powalają z nóg. Ja wykorzystałam Twój kurs na bombkę z wacików. Wyszła świetnie.
    Wesołych Świąt, spełnienia marzeń i dużo czasu na xxx.
    Pozdrawiam Awe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu miłych chwil spędzonych w gronie najbliższych!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny i bardzo pracochłonny wianek ale efekt jest tego wart.

    OdpowiedzUsuń
  19. czapki z glow,oczy wyszly na wierzch :) przyjade zobaczyc to cudo ,oczywiscie w odpowiedniej porze hihihi
    Pogodnych i udanych Swiat, Edyto :)
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  20. Fantastyczny wieniec, wizytówka prawdziwej robótkowiczki:)))

    Życzę Ci Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  21. Chylę czoła, kawał dobrej roboty i przepiękny efekt końcowy :)
    Teraz odpoczywaj, miłego świętowania :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przylazlam jeszcze raz by popatrzec:-D tak mi sie podoba ,cudoooo
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  23. jeju ale cudo!!! I ja wcale a wcale nie widzę łączeń... :)

    ech ja to przy tych wszystkich cudeńkach jakie Pani robi to jestem popierdułka

    OdpowiedzUsuń
  24. Podoba mi się w całości Twój blog - super haftujesz i masz pomysły , wianek pomysłowy,rewelka, pozdrawiam Dusia W Nowym Roku równie wspaniałych haftów i pomysłów .

    OdpowiedzUsuń
  25. 38 yr old Account Coordinator Stacee Babonau, hailing from Earlton enjoys watching movies like Mystery of the 13th Guest and Fashion. Took a trip to Medina of Fez and drives a 911. inny

    OdpowiedzUsuń