poniedziałek, 22 września 2014

Floba Extra Fine 32ct

Chciałam zaprezentować nową tkaninę do haftu Flobę Extra Fine 32ct.
Do tej pory dostępna była Floba Superfine 35ct.
Jak na razie, Flobę Extra Fine 32ct, można kupić jedynie w kolorze naturalnym. Pewnie, z czasem, pojawi się też, podobnie jak Floba Superfine 35ct, w kolorze białym, ecru i kości słoniowej.

A teraz zdjęcie tkaniny:


Tu dla porównania:
Pierwszy od góry jest len Belfast 32ct, w środku Floba Superfine 35ct a na dole Floba Extra 32ct.

 



Floba Extra Fine 32ct ma taką samą gęstość co Belfast 32ct.
Tu na zdjęciu u góry jest Belfast a na dole Floba Extra Fine.

 
Z danych technicznych:
Floba Extra Fine 32ct ma 126 nitek  na 10cm, 70% wiskozy i 30% lnu.
Na razie dostępny jest jedynie kolor 53-naturalny. Na pierwszy rzut oka wygląda jak Belfast, ale po bliższym przyjrzeniu widzimy, że splot jest idealnie równy i zauważalny jest minimalny "melanżyk" kolorystyczny. Kto już kiedyś haftował na Flobie Superfine to wie jak łatwo się ją rozprasowuje po praniu. Dużo lepiej współpracuje w tej kwestii niż Belfast a to za sprawą zawartej w niej wiskozie.
Można ją kupić w Hobby Studio i mam ją też w swojej pasmanterii:)
Uważam, że tkanina jest bardzo ciekawa. Dla siebie też wzięłam kawałek i będę ją testować:)
 
Aktualna cena kawałka 50x70cm to 30,90zł.  I właśnie takie mam:)
Cięta z metra: 140 szer. - 97,90zł.

Dziś to wszystko. Pa!!!
 
 

12 komentarzy:

  1. Na pewno ją kupię, na tej zakupionej u Ciebie haftowało mi się super, no i ta łatwość prasownia, ogromny plus! Pozdrawiam gorąco, bo chłodna jesień tuż, tuż... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrobiłam jeden obrazek na Flobie 35 ct, wyszywało mi się bardzo dobrze,
    ma taki właśnie, jak to napisałaś, melanżyk, bardzo ładnie wygląda. M S-P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja chetnie wybralabym sie na zakupy do Twojego sklepu :) Obiecuje sobie, za jak tylko bede w Polsce, to na pewno podjade, tym bardziej mi jakos zal, ze taka fajna pasmanteria blisko mnie :) Ostatnio moi rodzice kupili mi w Z-ciu (jak blisko ;P) kilka niezbednikow, ale wszystko slabo zaopatrzone... W jednej nawet sprzedawczyni zdziwila sie mocno, gdy uslyszala "len obrazkowy" i dodala, ze nie istnieje cos takiego... Az zal.... A z metra proponowana byla aida 55, albo 44, a ja chcialam cos drobniejszego :) Pozdrawiam.....

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa informacja - jeszcze nie próbowałam wyszywać na takiej tkaninie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nieźle wygląda :-)
    Pewnie fajnie na niej się będzie wyszywać :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki cudowny post porównawczy :) Dziękuje! Przydasię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny material,takie melanzyki to ja lubie :-) Zebym tylko o nim nie zapomniala przy kolejnej wizycie u Ciebie:-D
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za prezentację tej nowości. Ciekawa alternatywa do lnu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Zachęciłaś mnie :) Na pewno w przyszłości spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dlaczego Twoja pasmanteria mieści się taaaak baaaardzo daleko ode mnie?
    A tkaninę chętnie bym przetestowała, kusi mnie dzięki równemu splotowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na Floba Superfine 35ct wyszywałam czereśnie z zielnikowej serii i polecam. Na pewno wypróbuje ten nowy.

    OdpowiedzUsuń