czwartek, 11 czerwca 2015

Haute couture


Dzisiaj, jak obiecałam, będzie krzyżykowo:)
Bloga prowadzę już prawie trzy lata i pewnie dobrze się orientujecie, że haftuję różne rzeczy i w różnych stylach. Małe drobiazgi i duże projekty typu HAEDy. Wszystko zależy od tego co w danym momencie mi się spodoba.
Tym razem zachorowałam na francuskie klimaty i powstał obrazek Haute couture.
Zakochałam się w nim "od pierwszego wejrzenia" i musiałam go wyhaftować.
Wyszywało się go łatwo i przyjemnie. Był z typu tych, których szkoda że się tak szybko dotarło do zakończenia haftu:)
Bardzo mi się podoba i muszę w najbliższym czasie wyhaftować sobie coś w tym stylu.



Haftowałam na lnie 35ct w kolorze kości słoniowej, jedną nitką muliny DMC co dwie nitki splotu tkaniny. Zależało mi na tym by obrazek był delikatny i chyba mi się to udało. Pomimo wyszywania jedną nitką muliny nie ma prześwitów.

Kilka zbliżeń na detale:)




Już w trakcie powstawania haft miał swoje przeznaczenie. Wiedziałam, że nie pójdzie w ramkę.
Jakiś czas temu kupiłam kawałek materiału w Casa Ceninia w podobnym stylu. Materiał kupiłam tak na "zaś" bo bardzo mi się podobał. Ale jak zobaczyłam ten obrazek w internecie to wpadłam na pomysł, że połączę to wszystko razem i będzie z tego torba, taka wyjazdowa, na moje robótkowe gadżety:)




Torba, wstępnie, ma wyglądać jak ta na zdjęciu, o ile poszczęści mi się i dogadam się z maszyną do szycia. Z jednego zewnętrznego boku będzie duża kieszeń na drobiazgi właśnie z tym francuskim hafcikiem. Po drewniane, okrągłe kije na rączki muszę wybrać się do Castoramy:) 
Torba nie wydaje się zbyt skomplikowana i myślę, że dam radę ją uszyć. Będzie z podszewką. Mam taką tkaninę a'la len w kolorze ecru. Do haftu się nie nadaje, ale na taki cel jak najbardziej. Wewnętrzną kieszeń też mam w planie, ale nie wiem jak mi to wyjdzie.
Jak tylko znajdę w jakiś weekend trochę wolnego czasu to uszyję sobie tą torbę. Na pewno pokaże Wam co mi wyszło. Mam czas do końca lipca bo w sierpniu wyjeżdżam na urlop:)

 
 
Obrazek Haute couture jest od deshistoiresabroder . Kto jest projektantką lub projektantem wzoru to nie znalazłam. Muszę się przyznać, że nie kupiłam tego wzoru tylko znalazłam schemat w sieci. Ale w przyszłości rozważam u nich zakup jakiegoś schematu, bo jest w czym wybierać.
 
Dopisek:  Już wiem, że autorką obrazka jest Veronique Eninger. Zresztą, to właśnie ją podejrzewałam :)
 
Tyle na dziś. Znów wróciłam do plażowych domków od Anchora. Coś nie mogę ich skończyć:) Ciągle wyskakują mi jakieś przerywniki:)  Nic nie mogę na to poradzić. Żadne mocne postanowienia nie skutkują:) 
 
Do następnego razu ! Pa !!!
 
 


36 komentarzy:

  1. piękny, delikatny haft ( stroje nawet w moim rozmiarze :)) , razem z materiałem będzie wspaniały komplet. Chętnie zobaczę wykonaną torbę w klimacie francuskim. Powodzenia. POzdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczny hafcik i ten material... wow jest po prostu wspanialy. Pomysl z torba mi sie podoba i jestem bardzo ciekawa efektu koncowego... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Haft wyszedł pięknie. Aż musiałam popatrzeć na szczegóły z bliska;)
    Kupiony materiał to strzał w dziesiątkę, pasuje do haftu i plan torby zapowiada się pięknie. Trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hafcik jest śliczny i delikatny tak jak zamierzałaś. Pięknie będzie się komponował z tym materiałem, jest uroczy. Czekam aż uszyjesz i zaprezentujesz torbę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Edytko ale przecudny haft:) Torba będzie fantastyczna:) M S-P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale piękny haft, nie ma to jak paryski szyk ! Szczególnie podoba mi się ten fragment, gdzie widać kawałeczek niebieskiego materiału w kwiatuszki :)
    Już widzę jaka boska będzie ta torba...., na pewno uszyjesz cudeńko, już ja wiem, że jak się za coś zabierasz to będzie super !

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny! Uwielbiam hafty w takim klimacie :)
    Torba bardzo inspirująca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczarowałaś mnie tym haftem. A pomysł na torbę - rewelacja! Cudowności po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Beautiful stitching and wonderful finish! Bravo ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  10. To Veronique Enginger - straciłam ten wzór podczas czyszczenia dysku :( Miałam wirusa, który zakodował mi wszystkie pliki. Prawie wszystko przeniosłam wcześniej na dysk zewnętrzny, a tego nie...
    Jest cudny i wygląda na bardzo przyjemny w haftowaniu. Jestem ogromnie ciekawa torby!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubie takie szycie klimaty!Świetny pomysł połączenia haftu z materiałem!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow :) piękny haft i super pomysł na zastosowanie :) zazdroszcze tej torby.. koniecznie sie pochwal jak ją skończysz! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obrazek bym wyhaftowala ale szycie to juz inna bajka. Podziwiam i czekam na efekt końcowy.

    OdpowiedzUsuń
  14. To Veronique Enginger - straciłam ten wzór podczas czyszczenia dysku :( Miałam wirusa, który zakodował mi wszystkie pliki. Prawie wszystko przeniosłam wcześniej na dysk zewnętrzny, a tego nie...
    Jest cudny i wygląda na bardzo przyjemny w haftowaniu. Jestem ogromnie ciekawa torby!

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię te francuskie klimaty. Jeszcze nic nie wyszyłam takiego, ale zbieram wzory i myślę, że już nie długo coś podobnego i u mnie powstanie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny projekt torby,a hafcik uroczy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hafcik rzeczywiście bardzo delikatny. Torba bardzo fajnie wygląda :) juz mnie mogę się doczekać kiedy pokażesz swoją !

    OdpowiedzUsuń
  18. Uroczy haft, materiałem jestem oczarowana (to taka moja szmaciana przypadłość). Oczami wyobraźni już widzę tą torbę, odlotowa.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, wow i jeszcze raz wow. Rewelacyjny haft. Piękny, elegancki i bardzo delikatny.

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę przyznać, że francuski styl i mnie przypadł do gustu, rewelacja pasowałby idealnie do mojej wymarzonej pracowni, której jeszcze się nie dorobiłam :).

    OdpowiedzUsuń
  21. hafcik przepiękny... ale jakoś francuskie klimaty nie są w moim guście

    OdpowiedzUsuń
  22. Edytka, idealnie dopasowany materiał do haftu i na odwrót. Szykuję się piękna praca! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny haft, taki z klimatem:) A materiał jest dobrany idealnie do tego haftu:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. A myślałam, że to z książki, którą niedawno pokazywałaś! W każdym razie uroczy haft, ale najbardziej mnie zachwyciło to idealne dopasowanie z tkaniną!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię takie klimaty. Myślę,że to wzór od V.Eginger. Torba bedzie bombowa.

    OdpowiedzUsuń
  26. piękny haft,te kobietki i kolorystyka to rzeczywiście w stylu V.E

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudo!Swietny haft ,pieknie wyszyty ,mozna podziwiac godzinami:) Zycze udanej "rozmowy"z maszyna i czekam na efekt koncowy.
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  28. piekny hafcik, robi wrażenie
    tylko kiedy ty go zdążyłaś wyszyć? przyznaj się, że po nocach nie śpisz :P

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię te klimaty. Pięknie i starannie wyszyte :)

    OdpowiedzUsuń
  30. fantastyczny obrazek! zebym to ja miala tak dobre oczy,aby haftowac na lnie.... moge pomarzyc, a wlasnie na lnie wyglada bajecznie ;-) sliczne dzielko, Edytko!

    OdpowiedzUsuń